کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 19 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه سن داره

کودک خلاق فردا...........

جنین از ۶ ماهگی صدایتان را می شنود

1391/5/1 13:26
نویسنده : ماماني
1,780 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

جنین از شش ماهگی صدایتان را می شنود

 

 

باید این را قبول داشته باشیم که پدران هم پرورش دهندگانی حساس و عاطفی هستند؛ حتی قبل از تولد فرزند. وظیفه پدری و پدربودن از قبل از تولد شروع می شود. همان طور که مادر مواظب کودکی است که در شکم خود دارد پدر نیز با مواظبت از همسر، در واقع به طور غیرمستقیم، مواظب کودک اش است. بررسی ها و تحقیقات روی حالت عاطفی مادر و تاثیرش بر جنین نشان داده اگر مادر آرام باشد، کودک نیز آرامش خواهد داشت.

 

 

به نظر می رسد نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری، موجب ترشح هورمون هایی می شود که عامل فشار روحی هستند و بر اثر نفوذ این هورمون ها به درون جفت، حالت مادر به کودک منتقل می شود. این احساس دلبستگی دوگانه، بیشترین حالت رضایت را طی دوران بارداری در او به وجود می آورد. بنابراین سعی کنید هر روز نشانه ای از این دلبستگی خود را به همسرتان نشان دهید.

 

با یک شاخه گل، یک لبخند، یک نگاه محبت آمیز، انجام کاری که او را خشنود می کند، به عهده گرفتن بخشی از کار خانه، تفریح کردن بیرون از خانه و انجام کاری که صرفا به خاطر او باشد یا هر کاری که به او این پیام را ابلاغ کند که: «من می خواهم تو دوران بارداری راحت تری را بگذرانی.» با گذشت هرماه، مادر حضور کودک را بیشتر در درون خود احساس می کند، در حالی که شما می توانید به راحتی از این ماجرا کنار بمانید؛ زیرا بدن شما دچار هیچ تغییری نمی شود. یکی از راه هایی که شما را واقعا با کودک تان پیش از تولد پیوند می دهد این است:

 

«با کودک خود پیش از اینکه متولد شود صحبت کنید.»

 

محققان به این نتیجه رسیده اند که کودکان پیش از تولد (در حدود ? ماهگی یا حتی زودتر) صداهای بیرون از رحم مادر را می شنوند. برخی از محققان بر این باورند که ممکن است کودک پیش از تولد، عملا صدای پدر را بهتر از صدای مادر بشنود زیرا مایع آمنیوتیک، صدای مردانه را -که دارای فرکانس پایین است- بهتر از صدای زنانه تشدید می کند. صحبت کردن با کودک متولد نشده تان راه را برای تان هموار کرده و کار گفت وگوی شما را با او پس از تولد راحت تر خواهد کرد.

 

مطالعات نشان داده است کودکانی که پدران شان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز نسبت به صدای پدرشان واکنش بیشتری نشان داده اند و این امر شاید به دلیل آن بوده که صدای پدر در ذهن کودک پیش از تولد نقش بسته است. یکی دیگر از راه های ارتباط برقرار کردن با کودک متولدنشده تان لمس کردن اوست.

 

می پرسید چگونه می توان او را لمس کرد؟ شما می توانید با دست خود این موجود رشد یابنده را لمس کنید. هر شب با کودک خود صحبت کنید. مثلا به او بگویید «سلام عزیزم، من پدر تو هستم. منتظرم تا تو را ببینم. دوست ات دارم» و خود را در این مورد محدود نکنید و اجازه دهید هر چه در فکرتان می گذرد بر زبان تان جاری شود. در ابتدا ممکن است حرف زدن شما، به عنوان مردی کامل، با کودکی که هنوز به دنیا نیامده احساسی ناخوشایند در وجودتان برانگیزد اما چیزی نخواهد گذشت که با این شیوه خو می گیرید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)