کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

اگر بچه ها سوال جنسی بپرسند!!! چه باید کرد؟؟؟

1391/10/2 14:32
نویسنده : ماماني
1,500 بازدید
اشتراک گذاری


بچه از کجا می آید؟
اگر فرزند بسیار کم سن و سال شما پرسید مامان بچه از کجا می آید، می دانید باید چه پاسخی بدهید؟ پاسخ این سوال به سن کودک بستگی دارد اما وقتی خیلی کم سن و سال است باید بگویید بچه از یک تخم در شکم مادر بوجود می آید و رشد می کند،آن وقت شکمتان را به او نشان دهید و بگوئید بچه در اینجا در یک محل خاص بزرگ می شود و بعد از شکم مادرش بیرون می آید. به هیچ وجه در مورد روابط جنسی و یا نحوه دقیق تولد بچه با او صحبت نکنید، چون او در این سن اصلا از این موضوعات تصور ذهنی ندارد و سر درنمی آورد.


معمولا اکثر بچه های زیر 6 سال این پاسخ را می پذیرند. در پاسخ به فرزندتان از جواب های مختصر و مفید استفاده کنید ولی در صحبت با او راحت باشید. مطمئن باشید او از این پاسخ شما کاملا راضی و خشنود می شود.


با افزایش سن کودک، به تدریج اطلاعاتی که در این زمینه به او می دهید باید زیادتر شود اما اینکار بسیار تدریجی و ملایم باشد یعنی در هر سن اطلاعات داده شده کمی بیشتر باشد اما اصلا دروغ نگوئید و یا داستان سرایی نکنید.

دکتر بازی بچه ها
بچه های 3 تا 6 ساله عاشق دکتر بازی هستند و گاهی حین دکتر بازی می خواهند همدیگر را معاینه کنند و یا به هم آمپول بزنند! در این گیرودار گاهی اعضای بدن همدیگر را می بینند. بسیاری از والدین نسبت به این جور رفتارها واکنش بسیار شدیدی نشان می دهند.


یادتان باشد در این جور مواقع دعوا و سرزنش بسیار شدید اصلا راه حل مناسبی نیست. فکر نکنید این جور رفتارها با قصد و غرض جنسی صورت می گیرد و یا به روابط جنسی منجر می شود. فقط در صورت دیدن این صحنه ها فورا نزد بچه ها بروید و بگویید خب حالا بیا به دست دوستت آمپول بزنیم و یا دندانهایش را معاینه کنیم تا حواس بچه ها پرت شده و ماجرا فیصله پیدا کند.


بعد سر فرصت با فرزندتان صحبت کنید. به او بگوئید می دانید او نقش دکتر را بازی کرده و می خواسته به دوستش آمپول بزند اما او دیگر بزرگ شده و باید بداند این نواحی خصوصی محسوب می شود و باید از دید سایر افراد پوشیده بماند.


بنابراین او نباید لباس دوستش را کنار زده و به او آمپول بزند. بجای اینکارمی تواند به دستش آمپول بزند. با این توضیحات شما او را از انجام مجدد چنین کاری منع می کنید و محدوده بازی را برایش مشخص می کنید بدون اینکه او احساس گناه بکند.


این سنین برای توضیح رفتارهای خوب و بد نیز مناسب است و باید به او توضیح دهید مجاز نیست به نواحی تناسلی آدمها دست بزند و باید حریم را رعایت کند.


ضمنا به او بگوئید دیگران هم حق ندارند به ناحیه تناسلی او دست بزنند و اگرکسی اینکار را انجام داد بخصوص اگر که او حس کرده اینکار با منظور بدی و یا حالت نامناسبی انجام شده است طرف مقابل را از اینکار منع کرده و فورا این مسئله را به شما اطلاع دهد. به او بگوئید اگر کسی چنین کاری کرد شما از دست فرزندتان ناراحت نمی شوید و هر نوع رفتار نامناسب و ناراحت کننده ای را دراین زمینه بدون ترس و نگرانی به شما بگوید.


قانون همه یا هیچ صدق نمی کند

آموزش مسائل جنسی نباید در یک جلسه و یا یکباره انجام شود. نباید در مورد این موضوع زیاد صحبت کرده و مسئله را با طول و تفصیل و تمام جزئیات تعریف کرد و نه اینکه اصلا در مورد آن با فرزندان صحبت نکرد تا ممنوعه محسوب شود.

باید به تدریج به فراخور سن و سال و بلوغ فکری و جسمی فرزندتان، به سوالات او جواب بدهید.


نکته بسیار مهم آن است که شما باید تنها کسی باشید که با فرزندتان در این زمینه صحبت می کنید.


اگر شما طفره بروید و یا اصلا اجازه ندهید سوالاتش را مطرح کند، مطمئن باشید فرزندتان از جایی دیگر به سراغ یافتن پاسخ خود می رود که همین مسئله زمینه بسیاری از انحرافات و مشکلات را فراهم میک ند؛ بخصوص اگر در این بین افراد سودجو و مشکل ساز بر سر راه او قرار بگیرند.


پس اگر فرزندتان در مورد جنسیت و مسائل مربوطه سوالی نپرسید خوشحال نشوید و یا مسئله را به فراموشی نسپارید. از سن 5 سالگی به بعد می توانید با استفاده از کتابهای مناسب سن کودک قسمتهای مختلف بدن از جمله نواحی تناسلی را به او یاد بدهید.


وقتی حریم را برایش مشخص کنید، با او صادق باشید و مجال طرح سوال را به او بدهید مطمئن باشید همیشه بدون دل نگرانی حرفهایش را در این زمینه با شما مطرح خواهد کرد.

 

 

· مثالهایی از سوالهای جنسی کودکان و پاسخ آنها
· بچه ها از کجابه دنیا میان؟
· پاسخ: وقتی بچه آنقدر بزرگ شود که دیگر غذای دریافتی از مادر برایش کافی نباشد، بجه می فهمد که باید به دنیا بیاید. بدن مادر هم این را می فهمد زیرا بچه آنقدر بزرگ شده که دیگر در شکم مادر خوب جا نمی گیرد. راه خروج ازرحم به سمت پایین و از میان گردن رحم و واژن است. دکتر یا ماما بچه را از واژن در مِی اورد و رحم به اندازه طبیعی خودش بر می گردد.

· چرا بزرگترها اونجاشون مو دارند؟
· پاسخ: این نشانه بزرگ شدنه، وقتی پسرها بزرگ میشن اطراف اونجاشون و دخترها هم در اطراف واژنشون مو در می آورند.

· من از کجا آمده ام؟
· پاسخ: تو در شکم مامانت بوجود آمدی و تا زمان به دنیا آمدن، آنجا در امنیت و آرامش رشد کردی.

· آیا منو یک لک لک(یا فرشته) آورد و یا اینکه منو از درخت چیدید؟
· پاسخ: تو را یک لک لک(فرشته) با خودش نیاورد، این فقط یک داستان است. مثل همه بچه ها تو از اسپرم پدر و تخمک مادر بوجود اومدی. بنابراین تو شخصی مهم و ترکیبی دوست داشتنی از بابا و مامانت هستی. 

· آیا مردها هم می توانند بچه دار شوند؟
· پاسخ: تو به وجود آمدی چون پدر و مادرت همدیگه رو دوست داشتن و می خواستن بچه ای داشته باشن.
 مردها نمی توانند بچه دار شوند چون رحم ندارند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

فرشته مامان کارن
4 دی 91 10:23
سلام وب بسیار خوبی دارید با افتخارلینکتون کردم خوشحال میشم شماهم اینکارو انجام بدبد ومارولینک کنید
هادی
21 خرداد 92 19:43
و كیست كه به سئوال كودكان پاسخ دھد و آنھا را با قاقاليلي خفه نكند؟ كیست كه به كودكش بگوید « نمي دانم » آنگاه از كودكش براي پاسخ به معماھاي وجود بھره جوید و در واقع كودك خود را مراد و مرشد خود قرار دھد؟ ----------------- پیامبر اسلام ص می گوید : « والدین بایستي تا ھفت سالگي مرید فرزندان خود باشند » البته این مریدي ربطي به آخور بستن كودك ندارد. ------------------ كودكان قدرتمندترین تربیت كنندگان والدین خویش ھستند بشرطي كه والدین میلي به تربیت خویشتن داشته باشند و این حقیقت را در یافته باشند كه آنان تربیت كننده كودكان خود نیستند و بلكه بالعكس است. ----------------------------- آنچه كه یك كودك ذاتاً شبانه روز به آن محتاج ميباشد توجّه فزاینده والدین وخاصه مادر است و تغذیه و نظافت به موقع یك امر ثانویه است كه یكي ازنتایج طبیعي و بموقعِ چنین توجّھي ميباشد. --------------------------- نسبت دادن صفت بازیگري و بازیگوشي به كودك یك اتھام وارونه است زیرا این والدین ھستند كه با كودك خود بازي ميكنند و او را مبدل به یك عروسك و بازیچه ميسازند. ------------ از کتاب " معماهای عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی