کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

آیا واقعا تلاش برای تحریک رشد جنین،‌ارزشش را دارد؟

1391/2/21 10:03
نویسنده : ماماني
1,251 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی از متخصصین معتقدند به این علت که در حدود هفته 23 بارداری جنین قادر به شنیدن است و به صداها واکنش نشان می دهد،‌احتمالا قادر به تحریک برای یادگیری زود هنگام نیز است. این با پخش موسیقی،‌خواندن داستان یا حتی فقط صحبت کردن نیز اتفاق می افتد.

البته بعضی دیگر از متخصصین معتقدند که جنین آنچه را برای رشد نیاز دارد را از قبل دریافت کرده است و بدون عجله ای در با هوش شدن به رشد خود ادامه می دهد. ممکن است حقیقت،‌چیزی بین دو نظریه باشد.

نظریه روانشناسی “moderate discrepancy” ممکن است در درک هر دو نظریه کمک می کند . این نظریه معتقد است،‌زمانی کودک بیشترین لذت را از زندگی خود می برد که چیزی که برای بازی و دیدن یا شنیدن به او می دهید فقط کمی متفاوت از چیزی  باشد که قبلا انجام داده،‌دیده یا شنیده است. تفاوت بیش از حد یا باعث ترس بسیار و گمراهی آنها شده و تفاوت بسیار کم نیز خسته و نا امید کننده است.

ممکن است رشد جنین در رحم از هر دو اصل بالا پیروی کند. حقیقت این است که در رحم مادر، جنین به محیطی عادت کرده است که کاملا با محیط خارج متفاوت است. بنابراین شاید نتوانیم کار بسیار مهمی انجام دهیم تا محرکی واقعی برای جنین باشد. با اینکه شواهد کمی برای اثبات افزایش هوش جنین با استفاده از محرک هایی مثل خواندن شعر و داستان وجود دارد، ولی انجام این کار ها ضرری برای جنین ندارد.

بنابراین بهترین پیشنهاد پیروی از احساستان است. اگر احساس می کنید،‌همانطوری که در اطراف خانه می چرخید،‌به حمام می روید یا استراحت می کنید،‌دوست دارید با جنینتان صحبت کنید،‌برای او آواز بخوانید یا موسیقی برایش پخش کنید،‌آنرا انجام دهید.

پژوهش ها نشان داده است که احساس شما نسبت به او می تواند هر چیزی را به او منتقل کند. اما اگر احساس خوبی برای صحبت کردن یا خواندن کتاب و شعر با صدای بلند برای او ندارید،‌می توانید از احساس خود پیروی کنید. شما و جنینتان سال های زیادی را پیش رو دارید پس به آنچه فکر می کنید،‌عمل کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)