کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

براي كاهش تهوع دوران بارداري بستني يخي بخوريد

1391/3/24 11:19
نویسنده : ماماني
1,533 بازدید
اشتراک گذاری



ني ني سايت: خانم هاي باردار در دوران بارداري از هميشه گرسنه تر مي شوند. اما حالت تهوع، سو هضم و ضرورت كنترل مصرف كالري، تغذيه مادر و جنين را دچار مشكل مي كند. پژوهشگران دستورات غذايي را پيشنهاد داده اند كه به خانم هاي باردار كمك مي كند تا بر چالشهاي هر 3 ماه از دوران بارداري غلبه كنند.


در ابتداي بارداري يعني 3 ماهه اول، تفاوت زيادي در رژيم سلامتي خانم هاي باردار وجود ندارد. در اين مرحله از بارداري خانم هاي باردار نياز به تغذيه بيشتر ندارند. مشكلاتي كه در 3 ماه اول بارداري به سراغ خانم ها مي آيد، خستگي زياد و حالت تهوع است كه تقريباً خوردن هر چيزي را با مشكل روبرو مي كند. به همين دليل به خانم ها توصيه مي شود تا قبل از بارداري ويتامين هاي مورد نياز بدن را تامين كنند. خانم هاي باردار مي توانند انواع ويتامين ها و دستور مصرف آنها را از پزشك خود بگيرند. زماني كه اين مرحله پر فراز و نشيب سپري شد، خانم هاي باردار مي توانند روي مصرف انواع غذاهاي سالم تمركز كنند.


براي غلبه بر حالت تهوع در 3 ماه اول بارداري، بستني يخي،نان تست خشك، نوشيدني زنجبيلي و آب با طعم مركبات پيشنهاد مي شود. خانم هاي باردار سعي كنند در اين مرحله از بارداري غذاهاي بدون بو و ملايم را انتخاب كنند. براي مبارزه با خستگي، تركيبي از كربوهيدرات و پروتئين پيشنهاد مي شود. مثلاً نان پيتا جو و هاموس( يك غذا لبناني كه بيشتر محتويات آن از لپه تشكيل شده است)، آب سيب بهترين نمونه از آنها هستند.
منبع: Fitpregnancy


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

mahdis1988
20 مهر 92 10:05
عالی بود مرسی http://tandorosti.org/ http://tandorosti.orgرژیم لاغری