کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

کاردستی کودکان - خروس کاغذی

1391/2/5 11:25
نویسنده : ماماني
6,803 بازدید
اشتراک گذاری

 

www.bandarstudents.blogfa.com

چند وقت پیش فرصتی پیش آمد و من یکی از این خروس ها را برای تزیین کمد کتابخانه کلاس دخترم ساختم . زیبایی ، سادگی و تنوع رنگ ، این خروس ها را برای بچه ها جذاب می سازد . آموزش مرحله به مرحله ساخت خروس کاغذی را در زیر دنبال کنید .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

برای ساختن این کاردستی به چند رنگ مختلف کاغذ یا مقوای آ چهار ، چسب و قیچی نیاز دارید . ابتدا کاغذ یا مقوا را به صورت قیف مانند درآورید . سپس با چیدن قسمت های زیرین قیف آن را به حالت تعادل برسانید ، طوری که قیف به صورت صاف روی میز بایستد .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

برای ساختن دم خروس از چند رشته باریک کاغذ استفاده کنید . رشته های کاغذی را با دست لوله کنید و پس از چسباندن همه ی آن ها به هم ، آن را به قیف کاغذی بچسبانید .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

برای پاهای بلند خروس که این خاصیت را دارد که موقع گذاشتن خروس روی سر کمد آویزان باشد ، از کاغذ قرمز رنگ رشته ای را جدا کنید و به حالت چین چین درآورید . من برای ساختن پا از ریسه های رنگی استفاده کردم که زیبایی کار را دوچندان کرد . برای ساختن پنجه ها خروس هم یک گردی برش بزنید و به انتهای کاغذ چین خورده بچسبانید . اگر دوست دارید که پاهای خروس کاملا اویزان باشد می توانید پشت گردی را یک سکه کوچک بچسانید . هر دو پا را به همین روش بسازید و در محل مناسب خود به قیف بچسبانید .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

بال خروس را به سلیقه خود روی کاغذ برش بزنید و در دو طرف مرغ بچسانید . می توانید از رشته های کاغذی که برای دم خروس استفاده کردید هم برای بال استفاده کنید و از رنگ های مختلفی برای جذابیت آن بهره ببرید .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

برای ساختن تاج خروس از مقوای قرمز رنگ دو تاج را برش بزنید و در محل نوک قیف به هم بچسبانید طوری که تیزی نوک قیف در زیر تاج قرار بگیرد .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

برای منقار هم از رشته های قرمز رنگ کاغذ استفاده کنید و مانند تصویر بالا آن ها را حالت دهید و به سر مرغ بچسبانید .

 

 

www.bandarstudents.blogfa.com

چشم ها را از کاغذ سفید برش بزنید و با ماژیک سیاهی آن را مشخص کنید . برای تزیین لباس خروس هم از شکل های دلخواه خود استفاده کنید .


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

الهه و فائزه
5 شهریور 92 12:03
سلام.
وبتون عالیه برای این آمار بازدید زیاد چیکار کردین؟
لطفا به وب ما هم سر بزنین و نظرتونو بنویسیذ و اگر با تبادل لینک موافقین خبر بدین.


دختراي گلم جوابتونو تو وب خودتون دادم.موفق باشيد
asaliii
17 اسفند 95 21:04
misiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii