کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

مصرف ميگو در دوران بارداري موجب افزايش ضريب هوشي جنين مي شود

1391/5/1 13:57
نویسنده : ماماني
1,150 بازدید
اشتراک گذاری


به گفته متخصصان، ميگو منبع غني از مواد مغذي است از اين رو مصرف اين ماده غذايي در پيشگيري و درمان بسياري از بيماري‌ها موثر است.

ميترا زراتي کارشناس ارشد تغذيه و مدرس دانشگاه با بيان اين مطلب در گفت وگو ایسنا، گفت: ميگو غني از اسيدهاي چرب غيراشباع امگا 3 است از اين رو مصرف اين ماده غذايي به دليل دارا بودن اين مواد مغذي در پيشگيري و درمان بيماري‌هايي همچون آسم در کودکان و افسردگي در افراد، اثبات شده است.

وي مصرف ميگو را از دوران کودکي مفيد دانست و تصريح کرد: مطالعات نشان داده است؛ مصرف منابع غني از امگا 3 همچون ميگو در طول دوران بارداري موجب افزايش سطح خوني مناسبي از مواد مغذي در جنين شده و ضريب هوشي او را نسبت به سايرين افزايش مي دهد.

زراتي ادامه داد: به اين ترتيب کودکان اين قبيل از مادران که در طول بارداري از پروتئين هاي دريايي همچون ميگو استفاده مي کنند، از نظر رفتاري و هوش و ذکاوت حدود دو ماه از ساير همسالان خود جلوتر هستند.

وي ميگو را از نظر عنصر سلنيوم بسيار غني عنوان کرد و گفت: سلنيوم عنصر بسيار حياتي است که از ابتلا به بيماري‌هاي پرخطر قلبي، عروقي و سرطان پيشگيري مي کند. زيرا اين عنصر از جمله آنتي اکسيدان‌هايي است که بافت‌هاي بدن را از هجوم راديکال‌هاي آزاد مصون مي دارد.

لازم به ذکر است، اسيدهاي چرب غيراشباع موجود در ميگو نقش ضدالتهابي دارند در نتيجه با مصرف آن مي توان از ابتلا به بيماري‌هاي التهابي مانند ورم مفاصل و برونشيت مزمن پيشگيري کرده و عود علايم اين قبيل بيماري‌ها را کاهش داد.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)