کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

ماست بي اشتهايي خانم هاي باردار را در تابستان برطرف مي كند

1391/5/3 8:27
نویسنده : ماماني
1,636 بازدید
اشتراک گذاری
   

 

ني ني سايت: دماي بدن خانم هاي باردار به دليل تغييرات هورموني در طول دوره بارداري افزايش پيدا مي كند. فصل تابستان و گرما نيزشرايط را سخت تر مي كند. اين امر سبب مي شود تا مشكلات متفاوتي از جمله خستگي، بي حالي، سر گيجه براي زنان باردار بوجود بيايد كه در اين صورت به خانم هاي باردار توصيه مي شود تا دراز بكشند و به اندازه كافي مايعات استفاده كنند.

خانم هاي باردار نبايد در ساعاتي كه آفتاب در وسط آسمان قرار دارد از منزل بيرون بروند.  چنانچه خانم هاي باردار از منزل خارج شدند سعي كنند تا از قسمتهايي كه سايه است عبور كنند و از كرم هاي ضد آفتابي كه  اس پي اف آنها بين 35 تا 40 است استفاده كرده و هميشه يك بطري آب و يا آب ميوه همراه خود داشته باشند. البته نوشيدن بيش از حد آب در اين فصل توصيه نمي شود زيرا باعث رقيق شدن املاح در بدن شده و مسموميت با آب را بوجود مي آورد .

يكي از مشكلات اصلي كه خانم هاي باردار با آن روبرو هستند از دست رفتن آب بدن به علت عرق كردن است كه براي مادر و جنين خطرناك است.

آب پرتقال- شير از نوشيدنيهايي هستند كه املاح و آب از دست رفته بدن را جبران مي كنند. مصرف ميوه ها و سبزيجات به ويژه در فصل تابستان بسيار توصيه مي شود. آب موجود در ميوه ها تشنگي را برطرف كرده و ويتامين هاي لازم را به بدن خانم هاي باردار مي رساند. منيزيم- ويتامين سي- اسيد فوليك و كربوهيدرات ها از جمله ويتامين ها و املاحي هستند كه در ميوه ها يافت مي شود و  براي برطرف شدن يبوست  بسيار مفيد هستند.

خانم هاي باردار نبايد مواد لبني را از برنامه مواد غذايي خود حذف كنند، زيرا مصرف لبنيات علاوه بر داشتن مقدار زيادي كلسيم، ويتامين د و پروتئين، با مصرف ماست كه هضم آن آسان بوده، مي توان در فصل تابستان به رفع بي اشتهايي ناشي از گرما كمك كرد، زيرا بي اشتهايي يكي ديگر از مشكلاتي است كه در فصل تابستان خانم هاي باردار با آن مواجه مي شوند.

 گروه تحقيقات ني ني سايت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)