کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 10 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

ترش کردن و درمان آن

1391/5/25 9:51
نویسنده : ماماني
2,204 بازدید
اشتراک گذاری
ترش کردن و درمان آن


 

روشهای طبیعی و ساده برای از بین بردن ترشی و اسیدی شدن معده.

یکی از مشکلات و امراض معده، ترش کردن می باشد. یعنی بیمار پس از خوردن برخی غذاهای سنگین در گلوی خود احساس می کند که مقداری آب ترش بین گلو و معده جمع شده و در نتیجه معده سنگین شده و احساس ناراحتی می نماید. برای رفع این ناراحتی، خوردن ریحان همراه غذا و خوردن کمی سرکه یا ترشی با غذا مفید است. روش خوردن آبلیموی ترش یا آب نارنج و یا رب نارنج برای رفع ترش کردن آنست که لیمو و نارنج را قاچ قاچ کرده و دو ساعت در آب جوش خیس کنید. سپس آن را مانند شربت با کمی شکر میل کنید. با این روش اسانس پوست آن ها هم وارد شربت شده و معده را بهتر ضد عفونی می کند.

برای درمان ترش کردن معده، شما می توانید از ریحان استفاده کنید. برای این منظور، 20 تا 50 گرم سرشاخه های گلدار ریحان را گرفته و آن ها را در یک لیتر آب جوش دم کرده و پس از 12 دقیقه آن را صاف کنید. این جوشانده را با نبات و به صورت شربت روزی یک فنجان میل کنید. این شربت علاوه بر بهبود حالت ترش کردن معده، برای درمان قولنج و رفع اسهال نیز مفید است.

یکی دیگر از گیاهانی که برای درمان ترش کردن معده توصیه می شود، بلوط است. خوردن میوه بلوط و شاه بلوط برای درمان ترش کردن معده و سوزش آن اثر فوری دارد.

گیاه مفید دیگر برای این عارضه، گل گندم می باشد. این گیاه، گل سنبله ای گندم نیست بلکه گیاه دیگری است که در مزارع گندم هنگام رسیدن و درو دیده می شود. ساقه های خارجی این گیاه را در هنگام گل کردن چیده و خشک می کنند و یک قاشق چایخوری از آن را با عسل مخلوط کرده و میل می کنند که برای ترش کردن معده بسیار مفید است. گل گندم اشتها آور و محرک غدد معده بوده و اسید کلریدریک زیادی را برطرف کرده و همین طور اضطراب کبد و امراض طحال را بر طرف می کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)