کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

درمان بیماری های کودکان...........تجربیات خودم برای دخترم

1393/4/31 19:8
نویسنده : ماماني
1,878 بازدید
اشتراک گذاری

 

توصیه در مواقع حساس:

 

اولا تب رو همیشه جدی بگیرید.یا عفونت کرده یا داره عفونت می کنهhttp://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%A8

لینک بالا در مورد تب هست.بد نیست یه مروری کنید.

تب بی دلیل:اگه بچه بی دلیل تو خونه تب کرد اولین کارهایی که می تونید انجام بدید :

1-استفاده از تب سنج:دمای 35-36درجه یعنی حالش خوبه .دمای 38تا 39 درجه رو جدی بگیرید.40درجه خطرناکه که معمولا به تشنج نزدیکه و خدایی نکرده نباید بی خیالی طی بشه.

توصیه:در صورت داشتن تب از 36تا39درجه ابتدا بچه رو پاشویه کنید.بهترین کار حمام کامل بچه است.دخترم نمی ذاشت پاشویش کنم و من مجبور بودم حمام کامل بدمش.اگه توی وان داخل آب گرم نمک هم بریزید که فبها.نمک تب رو پائین میاره.مواظب باشید تو چشمش نره.

2-استفاده از مسکن یا همون استامینوفن.بسته به سنش.زیر یکسال دو برابر وزنش بهش قطره استامینوفن بدید.برای بالای یکسال یک قاشق چای خوری.دختر من نمی تونست استامینوفن بخوره بهش شیاف کودکان 125می زدم.

3-کم کردن لباس کودک:بعد از این کار بچه زیر باد کولر یا در محیط سرد قرار داده نشه.هوا مساعد باشه طوری ک عرق نکنه.

4-تهیه سوپی که تب بر باشد.استفده از کدو حلوایی یا ماش و اسفناج  که خاصیت تب بری دارن در سوپ مرغ برای کودک

5-سیب هم تب بر است.نوشیدن چای دارچین هم تب را پائین می آورد.

-------------

 

گاهی بعد از استفاده از اسپری نفازولین بازم بچه تو خواب درست نفس نمی کشه.واسه همین منظور بهتره سر بچه بالاتر از تنش قرار بگیره.زیر بالش چیزی بزارید که سرش بالاتر از بدنش باشه.قطره منتول یه قطره گیاهیه که 3-4 قطرش رو رو اون قسمتی که بچه سرشو اونور گذاشته روی بالش بریزید.(اون قسمتی که به بینیش نزدیک تره)ناخواسته با نفس کشیدن اون قطره رو استشمام می کنه.

 

اگر دیدین بعد یک هفته بازم جواب نمیده و گاهی بینیش می گیره بخور بدینش.با آب جوش یه پارچه هم سرش بندازین.بخور شلغم هم خیلی خوبه.خودم امتحان کردم.

یکبار آیلین3 روز بیمارستان بستری بود و هرروز 3 بار بخور سالبوتامول با دستگاه بهش می دادن.و این باعث شد خلط گلو و ریش دفع بشه یا سرفه کنه یکهو همشو بالا بیاره.

--------------

اگر آبریزش بینی بی رنگ باشه از اسپری کلرور سدیم65درصد برای بچه استفاده کنید.هر 4 ساعت یکبار.2 پاف در هر بینی.بعد اگه چیزی دیدید با پوآر یا گوش پا کن درش بیارید.

 

اصلا مهم نیست اسمش دبی سالین یا دکو سالین یا هر چی باشه.به داروخانه بگید کلرور سدیم  65درصد می خواهید.

اگر آبریزش چرکی و سبز رنگ بود از مومتازون یا فلوتیکازون استفاده کنید.کلا هر اسپری که آخرش(زون) داره برای چرک هستش.اینو دکتر بهم گفت.هر 12 ساعت یک پاف در هر بینی.

توجه:این اسپری رو سرخود بیشتر از یک پاف نزنید  چون پرز بینی رو از بین می بره و کلا قوی هست و در دراز مدت جلوی رشد بچه رو می گیره.بعد از نیم ساعت از اسپری کردن با پوآر بینی بچه رو تمیز کنید.کلی چرک بیرون میاد.

اگر بچه نمی تونست درست نفس بکشه و راه بینیش گرفته بود از کلرور سدیم  ونفازولین با هم استفاده کنید.نفازولین رو هر  ساعت یکبار 2 پاف در هر سوراخ بینی براش بزنید.چون مجرای بینی کمی ورم داره این راهشو باز می کنه تا درست نفس بکشه.

------------

عسل همیشه به عنوان بهترین دارو شناخته شده که خاصیت ضد عفونی داره.

 

آب سرد، ترشیجات، غذاهای تند به هیچ وجه نخورید.

برای دختر من دکتر که دید ورمهای گلوش یه کم چرکی شده سفیکسیم رو داد.معمولا بچه ها به سفیکسیم حساسیت ندارن.دختر من به آزیترو مایسین و اریترمایسین حساسیت داشت و استفراغ می کرد.

سفیکسیم رو زمانی باید به بچه داد که مطمئن بشید گلوش چرک کرده نه ریه بچه.خیلی مهمه .سرخود به بچه آنتی بیوتیک ندید.خطرناکه.دختر من که گلوش تاول زده بود دکتر بهش سفیکسیم داد و گفت اگه آبریزش بینیش از بی رنگ به چرکی و سبز تبدیل شد بهش سفیکسیم بده.

----------

از بین داروها تا الان کیتوتیفن از همه برای آیلین قویتر بوده.زادیتن به خوبی کیتوتیفن نبوده.

 

اگر برای بزرگسالان ضد حساسیت را می خواهید لوراتادین یا آنتی هیستامین رو مصرف کنید.

دیفن هیدرامین رو قبلا دکترا می دادن ولی الان اگه دوباره براتون تجویز کردن نخورید.حالت گیجی و خواب آلودگی براتون میاره که خوب نیست.حتی آنتی هیستامین هم خواب آوره.لوراتادین یا زادیتن برای بزرگسالان بهتره.

کیتوتیفن برای بچه های زیر 2 سال هر 12 ساعت 2.5سی سی

---------

از بین داروهای که به آیلین دادم تا الان (هانی تیم) که با عسل درست شده بود خوب جواب داد.خواهرم (آیورا )به دخترش داده بود که اونم می گفت خوب بوده.مقدارش هر 8 ساعت 3 سی سی .

 

 

توجه:مصرف سرخود داروهای شیمیایی در سنین بالاتر برای کودک شما تبدیل به  آسم می شود.این قضیه را جدی بگیرید.

-----------

حل کرده عسل طبیعی و آبلیمو و آب جوشیده داغ.به طوری که مزه آن ملس شود و نه ترش.

 

واقعا معجزه می کنه.حتی اگه داخل یه شلغم رو کمی خالی کنید و عسل توش بریزید و بزارید کمی بخار پز بشه و از داخل شلغم یه قاشقش رو به بچه بدید.سریع گلو درد و خلط رو برطرف می کنه.

بادوم شیرین رو رنده کنید و در آب جوش بریزید و حلش کنید تا شیری رنگ بشه.بعد از صافی رد کنید. و روزی 3 بار میل کنید.اینو پدر شوهرم یادم داد که واقعا تاثیرشو دیدم.

------------

سلام به همه اونایی که از سرفه طولانی و خشک بی طاقت شدن.

 

من برای آیلین گل ختمی دم کردم و تو طول روز 3 بار براش اندازه یه استکان دادم خورد.واقعا تاثیر داشت

 

این گیاهان دارویی هم  همین کارا رو می کنن:

دم کرده گل ختمی، مریم گلی، شیرین بیان

پسندها (2)

نظرات (2)

مامان زهره
24 آبان 93 18:27
اخی چه بلاها سر این بچه اومده دعا میکنم هیچوقت مریض نشه
مامان زهره
24 آبان 93 18:28
با اجازه تون لینکتون میکنم