کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 6 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

دختر یا پسر(راههای تعیین جنسیت قبل از بارداری)

1391/2/10 13:20
نویسنده : ماماني
2,092 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

دختر یا پسر

 

 

 

فرزند دختر یا پسر؟ ( راههای تعیین جنسیت قبل از بارداری)

هنگام مقاربت و بعد از ورود اسپرم به رحم زن ، اسپرم در طول رحم حركت مي‌كند و  بطرف بالا مي‌رود، اگر در اين زمان  تخمكي در رحم وجود داشته باشد،لقاح در داخل رحم صورت می گیرد.  درعمل لقاح اسپرم مرد با تخمک زن ترکیب می شود و جنين شکل می گیرد، اگر  جنین در داخل رحم زن  لانه‌گزيني كند، سبب حاملگی می شود و اگر نتواند لانه‌گزيني كند از بدن دفع می شود.

اسپرم مردان حاوی دو نوع مختلف از گامت می باشد. برخی دارای گامتx و برخی دارای گامتy   هستند.

اما تخمک زن تنها حاوی یک نوع گامتx است.اگر گامتy مرد با گامتx ترکیب شود فرزند پسر می شود ، اگر گامتx مرد با گامت xزن ترکیب شود ، فرزند دختر می شود.

بنابراین تعیین جنسیت جنین بستگی به مرد دارد و این گامتهای موجود در اسپرم مرد هستند که در هنگام لقاح تعیین میکنند فرزند پسر یا دختر باشد و این بستگ دارد که کدام نوع  اسپرم زودتر به تخمک برسد و با آن ترکیب شود.

عواملی که در تعیین  جنسیت جنین موثرند شامل: محیط اسیدی داخل رحم زن، نوع تغذیه و سلامت روانی و روحی و همچنین  زمان  مقاربت بستگی دارد.

افسردگی، فشارهای عصبی، استرس ،هوای گرم و آلوده ،مصرف دخانیات ، شرایط محیطی بد، امکان دختر شدن جنین را بیشتر می کند.

 

روشهای تعیین جنسیت قبل از لقاح

استفاده از رژیم  غذایی  خاص:

در اين روش براي رسيدن به جنين پسر،  باید  نسبت سديم و پتاسيم بالاتر از نسبت  كلسيم و منيزيوم باشد تا  متابوليسم تخمك و به مخصوصا  لايه خارجي آ ن را به نحوي تغيير دهد كه اسپرم هاي حامل جنسيت پسر به طرف آن جذب شوند و برعكس براي جذب اسپرم های جنسيت دختر به وسيله تخمك، لازم است ميزان كلسيم و منيزيوم خون بالاتر از  ميزان پتاسيم و سديم خون باشد.

غذاهای حاوی سدیم شامل : گوشت ، تخم مرغ، جگر گوساله، هویج ، اسفناج، شیر، نمک طعام

غذاهای حاوی پتاسیم شامل: فراورده های گوشتی، میوه ها مخصوصا  ( موز ، خرما)، سبزیجات مخصوصا  ( سیب زمینی و هویج) و غلات می باشند

غذاهای حاوي منيزيوم شامل: قهوه، كاكائو، غلات، سبزي ها، مخمر آبجو، سويا، چغندر، گردو، جوانه گندم است

غذاهای حاوی کلسیم:شيركاكائو، ماست، بستني، شلغم، بادام و ساردين است

بنابراین غذاهايي كه بيشتر براي لقاح پسر مناسب هستند شامل: غذاهاي شور، خرما ، هویج، جگر ، گوشت، موز، تخم مرغ، سيب زميني،

غذاهايي كه براي لقاح دختر مناسب هستند شامل:بادام ، کاکا ئو ،شير و فرآورده هاي آن مانند ماست و پنیر و …، ماهي ساردين، خاويار، جوانه گندم و كلم، كدو و فلفل سبز

رژيم غذايي که  كم‌انرژي  هستند و دارای  حداقل كالري و مواد معدني و مواد مغذي  می باشند  منجر به ایجاد جنین دختر در رحم می شوند.

با مصرف ميوه‌ها و مواد شيرين   قند خون بالا می رود و با بالا رفتن گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در روزهاي تخمك گزاري، محيط  رحم را براي جذب اسپرم  پسر مناسب تر مي كند زیرا اسپرم نوع پسر از تحرک بیشتری  نسبت به لسپرم دختر برخوردار است.

غذاهای شیرین شامل: عسل، آب نبات،  کشمش، خرما، غلات صبحانه شيرين شده، هويج، بيسكوئيت، سيب زميني پخته، نان گندم سفيد، نوشابه هاي داراي شكر می باشند.

 

همانطور که قبلا ذکر کردیم  مردها دارای دو نوع اسپرم هستند .اسپرمي كه حاوي كروموزوم Y واسپرمی که حاوی کروموزوم X است.تخمك يك سلول درشت است كه حركت آن بسيار كم و سنگين است و در حدود ۷۲ ساعت مي تواند در محیط  رحم زنده بماند. آقايان داراي دو نوع اسپرم هستند اسپرمي كه حاوي كروموزوم X است و اسپرمي كه حاوي كروموزوم Y است.
اسپرمX سر بيضي شکل دارد ، درشت و سنگين تر  از اسپرم Y است . حرکتش کندتر از اسپرم نوع Yاست ولی طول عمر آن بيشتر است. اسپرمY نیز دارای سر گرد اما كوچكتر است و دم بلندتری دارد و دارای  سرعت بيشتري مي باشد  اما طول عمر آن كوتاه تر است و بسيار كم جان تر و ضعيفتر است. تفاوت اين دو نوع اسپرم باعث انتخاب جنسيت فرزند مي باشد. نكته مهم اين است كه اگر چه اسپرمهاي Y ضعیفتر و داراي عمر كوتاه تري هستند ولي تعدادشان از اسپرمهاي اسپرمهايX  بیشتراست و اين جبران كننده نقطه ضعف آنهاست . و باعث  يكسان شدن تعداد فرزند دختر و پسر مي شود. اسپرمهايY نسبت به محيط اسيدي حساس هستند و در اين محيطها از بين مي روند و در مقابل اسپرمهايX در محیط  اسیدی مقاومت بيشتري دارند و به اين علت در تعيين جنسيت از شستشوهاي اسيدي يا قليايي استفاده مي شود.

بنابراین اگر  PH واژن قليايي باشدچون اسپرم مولد پسر ( Y ) در این محیط بیشتر زنده می ماند و می تواند سریعتر حرکت کند ، پس در اين شرايط احتمال اينكه این  اسپرم بتواند تخمك را بارور كند بسيار بالاست،

اگر PH واژن اسيدي باشد، چون اسپرم مولد پسر ( Y ) در این محیط خیلی سریع از بین می رود و نمی تواند با سرعت خودش را به تخمک برساند بنابر این امكان دختر دارشدن زياد تر است  چون اسپرم مولد دختر( X)كه  با شرايط اسيدي سازگار است و  طول عمر بيشتري دارد با تخمک ترکیب می شود.

به طور معمول  در روز تخمك گذاري و حتي  2 روز پس از تخمك گذاري، PH واژن قليايي  می باشد، بنابراین  توصيه مي‌شود در اين موقع براي پسر دار شدن آميزش شود، اما بعد از سپري شدن اين زمان PH واژن به مرور اسيدي‌تر مي‌شود و زمان مناسبی  براي دختر دار شدن است،

بنابراین اگر می خواهید صاحب فرزند دختر شوید  باید  48 ساعت قبل يا بعد از تخمك گذاري آميزش داشته باشيد .برای اینکه از روز تخمک گذاری مطلع شوید،  به پزشک زنان مراجعه کنید تا روش اندازه گیری حرارت رحم را به شما آموزش دهند سپس از روز اول پریود دمای بدن خود  را با دماسنج بگیرید و آنرا را یادداشت کنید. اینکار را هر روز انجام دهید تا روزی که دمای بدن شما بین نیم تا یک درجه بالاتر از روزهای قبل برسد، آن روز روز تخمک گذاری است، چون دمای بدن بالا می رود.

براي اينكه PH واژن را بطور مصنوعي قليايي يا اسيدي کرد، تمی توانید ضمن استفاده از روش تعيين زمان تخمك گذاري، از محلول جوش شيرين رقيق شده براي شستشوي واژن قبل از نزديكي کنیدتا احتمال پسر دار شدن در زمان 48 ساعت پس از تخمك گذاري  بیشتر شود ،زيرا اين محلول PH واژن را به شدت قليايي مي‌كند، همچنين از محلول رقيق شده سركه سفيد استفاده کنید تا PH واژن اسيدي‌تر شود و احتمال دختر دار شدن بیشتر می شود.

قبل از استفاده اين محلولها و براي شستشوي مهبل با آنها، حتما با  متخصص زنان و زايمان مشورت فرمایید.

عامل دیگری که  در انتخاب جنسيت جنین موثر می باشدارگاسم زن ( رسيدن زن به اوج نقطه لذت جنسي را گويند ) در هنگام نزدیکی است. هنگام ارگاسم زنانه ترشحات  دهانه واژن قليايي مي شود كه همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرمهاي پسر و كمك به حركت ان ها به سمت رحم مي شود بنابراین اگر خواهان فرزند پسر هستید رابطه عاشقانه تري در هنگام نزدیکی با همسرتان داشته باشيد.

 

 

روش تعيين ميزان اسپرم

زوجهايي که بیش از 2فرزند دختر دارند و می خواهند فرزند پسر داشته باشند ،باید مرد  به یک متخصص ارئولوژی مراجعه کند و آزمايش شمارش اسپرم انجام دهد زیرا اگر تعداد اسپرمهاي مرد در يك سي سي از مایع منی  ۲۰ ميليون کمتر  باشد احتمال دختر دار شدن ۸۰% و اگر کمتر از  ۵ ميليون باشد اين احتمال ۱۰۰% خواهد بود. بنابراین  هر اتفاقي كه باعث افزايش اسپرمها شود به نفع پسردار  شدن است. پزشک معالج  استفاده از  داروهای افزایش اسپرم را تجویز می کند.

روش نشاندار كردن ليزري اسپرمها :
در اين روش سلولهاي جنسي مردانه (اسپرم) حاوي كروموزوم X توسط ليزر نشان‌دار شده سپس توسط دستگاهي اين سلولها از سلولهاي جنسي (اسپرم) حاوي Y بي‌نشان جدا مي‌شوند. و سپس بنا به علاقه والدين اگر كه دختر بخواهند اسپرم X دار و اگر پسر بخواهند اسپرم Y دار با تخمك لقاح داده مي‌شود كه معمولا يا از روش IVF براي لقاح استفاده مي‌كنند و يا اسپرمها را به رحم مادر تزريق مي‌كنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)