کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

ده توصیه برای کمک به افزایش شخصیت کودکان

1391/2/20 8:55
نویسنده : ماماني
1,102 بازدید
اشتراک گذاری

داشتن فرزند امری طبیعی است اما والدین خوب بودن، امری بسیار مهم است.

ده توصیه برای کمک به افزایش شخصیت کودکان

 

آنچه در طول زندگی والدین بسیار مهم است این است که کودکانی تربیت کنند که دارای شخصیت بالا و ادب باشند. داشتن فرزند امری طبیعی است اما والدین خوب بودن، امری بسیار مهم است. در ادامه، توصیه هایی آمده که با پیروی از آنها میتوانید کودکانی موفق و مودب تربیت کنید.

1. والدین خوب و مسئولیت پذیری باشید.

قبل از فرزند دار شدن، از وظایف خود آگاه شوید. والدین خوب وقت خود را صرف فرزندان خود میکنند. والدین نمونه با در نظر گرفتن حق تقدم مسائل، کودکان خود را تربیت می کنند.

2. چگونگی گذراندن روزها و ساعات هفته را مورد بررسی قرار دهید.

مدت زمانی که شما با کودکان خود میگذرانید را حساب کنید. برای وارد کردن کودکان به برنامه های اجتماعی خود برنامه ریزی کنید و خود نیز وارد فعالیت ها و زندگی روزانه آنها شوید.

3. نمونه خوبی برای کودکان باشید.

این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که انسان ها یادگیری های اولیه را از طریق مدل انجام میدهند. در حقیقت، شما نمیتوانید الگوی کودکان خود نباشید. چه خوب باشید چه بد نمونه و الوی خوب بودن، جزو اصلی ترین وظایف شماست.

4. مراقب رفتار وموارد آموزشی کودکان باشید.

کودکان به یادگیری علاقه بسیار زیادی دارند. تلویزیون، اینترنت، فیلم، رادیو و حتی بازیها، راه های اصلی آموزش کودکان هستند. مراقب آنچه کودکان یاد میگیرند باشید. این ابزار، منابع اطلاعاتی مهمی هستند که پیام های اخلاقی و غیر اخلاقی را به کودکان منتقل میکنند. به عنوان یک پدر یا مادر، شما باید تمامی عکس ها و ایده هایی را که زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد کنترل کنید.

5. از زبان شخصیت ها استفاده کنید.

معمولاً کودکان تا زمانی که مردم اطراف آنها از حرکات مستقیم درست یا غلط استفاده نکنند، آن حرکت را یاد نمی گیرند.

6. برای تنبیه کودکان خشونت به خرج ندهید.

امروزه تنبه به عنوان یکی از کارهای ناپسند و نکوهیده تلقی میشود. نتیجه این کار والدینی تقصیرکار و کودکانی سرکش و نافرمان خواهد بود و در هر موقعیتی سعی در نادیده گرفتن محدودیت ها خواهند داشت. تنبیه مناسب تنبیهی است که باعث فرمانبردای کودکان شود، کودکان عمل اشتباه خود را دانسته و سعی در جبران آن داشته باشند.

7. یاد بگیرید که به کودکان خود گوش دهید.

برای ما بسیار آسان خواهد بود که به صحبت های کودکان خود گوش دهیم. یکی از مهمترین و با ارزش ترین کارهایی که میتوانیم برای کودکان خود انجام دهیم این است که با جدیت با آنها صحبت کرده و وقت کافی را برای شنیدن صحبت های آنها اختصاص دهیم.

8. خود را وارد مدرسه و درس کودکان کنید.

مدرسه یکی از مهمترین مراحل زندگی کودکان ماست. تجربه ای که آنها در مدرسه به دست می آورند، ناامیدی ها و شادمانی ها را در بر دارد و چگونگی برخورد آنها با این تعارض، باعث ساخته شدن شخصیت آنها و قدرت تصمیم گیری آنها در آینده میشود. کمک به کودکان برای تبدیل شدن به دانش آموزی نمونه، از آنها شخصیتی قوی خواهد ساخت.

9. وعده های غذایی را در کنار خانواده میل کنید.

یکی از خطراتی که امروزه خانواده ها را تهدید میکند، عدم خوردن غذا در کنار اعضای خانواده است. میز نهار نه تنها مکانی برای صرف غذا است بلکه مکانی است برای آموزش کودکان و تاکید بر روی ارزش های خانوادگی. قوانین و مقررات خانه در اینجا توسط کودکان جذب خواهد شد. زمانی که خانواده برای یک وعده غذایی صرف میکند، باید پر باشد از ایده ها و قوانین زندگی تا کودکان با فرآگیری آنها، از این قوانین در زندگی آینده خود کمک بگیرند.

10. آموزش های شخصیتی کودکان را محدود به حرف نکنید.

ما همیشه رفتارهای شایسته را عملی به دست می آوریم. وظیفه والدین این است که از طریق آموزشهای لازم و داشتن نظم، رفتارهای شایسته را به کودکان آموزش دهند. کودکان باید نظم، عادات خوب، مهربانی و رفتارهای محتاتانه را یادبگیرند و با دیگران با احترام رفتار کنند مهمترین شاخصه برای سنجش میزان تربیت کودکان، رفتار آنها است.

به عنوان یک پدر یا مادر، ما مانند معماری هستیم که باید ساختمان کودکان را درست کنیم. چرا که ما مسئولیت معمار بودن را پذیرفته ایم. ما وظیفه داریم محیطی برای کودک به وجود بیاوریم که بتواند عادات پسندیده ای مانند صداقت، بخشش و عدالت را توسعه دهد. برای بیشتر ما، بهترین موقعیتی که بتوان شخصیت خود  را ارتقا داده و زندگی خوبی داشته باشیم، داشتن والدینی خوب و مسئولیت پذیر است.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سوسن
5 دی 92 23:08
طراحی حرفه ای وبسایت با پی اچ پی ، فروشگاه اینترنتی ، سیستم های مدیریت محتوا و انجمن سازها با قیمت مناسب http://www.osmandesign.ir عثمان دیزاین