کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

4 بازی ساده برای بازی با کودک 20 تا 24 ماهه

1391/6/25 12:40
نویسنده : ماماني
2,505 بازدید
اشتراک گذاری

بیا برقصیم

موزیک مورد علاقه کودکتان را برایش بگذارید- مثلآ یکی که ضرباهنگ تند و بلند دارد - تا او بتواند مثل یک فیل با ضربات آهنگ پا بکوبد، یا یکی که آرام و ملایم است و بچه بتواند ادای راه رفتن روی پنجه پا از کنار یک شیر بدون آنکه او را بیدار کند را درآورد. رژه رفتن با ریتم آهنگ هم برای کودکان در این سن ممکن و لذت بخش است. این بازی ها نه تنها قوه تخیل بچه را توسعه می دهد بلکه باعث هماهنگی حرکات او می شود. 

بادکنک

بادکنک وسیله خوبی برای بازی داخل خانه  می باشد. بدلیل حرکت کندی که دارد، به آسانی دنبال و گرفته می شود. یک بادکنک را باد کنید- حتی نگاه کردن به این کار هم برای بچه ها لذت بخش است- و در هوا آزاد کنید. شروع کنید به شمردن تا زمانی که بادکنک به زمین برسد یا بچه آن را بگیرد. این بازی هم برای هماهنگی دست و چشم و هم در آموزش شمارش اعداد مناسب است.

چی می شنوی؟

همراه کودکتان به فضای خارج از خانه بروید و با هم روی یک زیرانداز بنشینید. از کودکتان بخواهید با دقت به صداهای اطرافش گوش کند. کمی بعد از او بپرسید چه شنیده است و  شما هم به او بگویید چه شنیده اید. صدای وزیدن باد بین درختها، آواز پرندگان یا عبور یک ماشین. این بازی کمک بزرگی به توسعه شنوایی بچه ها می کند.

منو بگیر اگر می تونی

 بچه هاعاشق این هستند که دنبالشان  کنید. هدف این بازی گرفتن بچه است.بخصوص اگر کودکتان را هر بار بغل کنید و او را ببوسید بازی برایش جذابتر می شود. برای تنوع وانمود کنید که یک حیوان هستید؛ مثلآ یک شیر غران یا یک موش. گاهی هم شما فرار کنید و اجازه دهید او شما را بگیرید. این بازی برای بالا بردن استقامت بدن بچه و شما مناسب است.

آناهیتا- ترجمه از سایت بی بی سنتر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)