کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

من و کودک من

1391/6/25 12:42
نویسنده : ماماني
1,445 بازدید
اشتراک گذاری

بازی 1 و 4 و 5 رو از توی کتاب بسیار عالی و مفید من و کودک من پیدا کردم که به نظرم داشتنش برای هر مادری واجبه!

1- بازی برای نوزاد یک و دو ماهه: درحالیکه کودک به پشت خوابیده دستهاش رو می‌گیریم و با کشیدن دستاش به چپ و راست بدنش رو به دو طرف تکون می‌دیم. من این بازی رو از ٢ ماهگی شروع کردم. عرفان که خیلی دوست داره. هر طرف که می‌چرخونمش تندی با خنده سرش رو می‌چرخونه. اینقدر این بازی رو دوست داشت (هنوزم داره) که وقتی بعد از مدتی ولش می‌کنم خودش یه چند باری سرش رو می‌چرخونه که یعنی هنوزم می‌خوام.

2- یک کم که بزرگتر شد این چرخش رو بیشتر کردم طوری که به مرز غلت زدن برسه. خودش سرش رو می‌ماله به تشک و می‌خواد غلت بزنه. گاهی هم اینقدر می‌پیچونمش که غلت می‌زنه و دمر میشه و کلی می‌خنده.

3- یه بازی دیگه بازی کلاغ کلاغه. نمی‌دونم شما هم تو بچگی بازی کردین یا نه. به پشت می‌خوابم پاهام رو جمع می‌کنم تو شکمم و عرفان رو می‌گذارم روی ساق پاهام و از رویه پا و انگشتام به عنوان صندلیش استفاده می‌کنم. خود این وضعیت رو خیلی دوست داره و شروع میکنه با تعجب و یه نگاه دیگه به اطراف نگاه کردن. بعد ساق پاهام رو بالا میارم و تا به حالت افقی دربیاد. و باز می‌خوابونم این کار رو مدام تکرار می کنم. شعرش هم اینه. کلاغ کلاغ, بلبل باغ, کیه تو هوا؟ عرفان آقا! چی میچینه؟ آلوچه! برای کی؟ برای بچه‌های تو کوچه! کو برای من؟ پیشی خورده! اگه پیشی رو ببینم سر دمش رو می‌چینم. برای بچه‌های می‌پرسی بزرگتر چاه می‌خوای یا چاله؟ اگه گفت چاه پاها رو کج می‌کنی به یه سمت و می‌ندازیش پایین. اگه گفت چاله دوتا پا رو از هم باز می‌کنی و می‌ندازیش رو شکمت.

4- بازی که از همه بیشتر دوست داره هواپیما بازیه. دوباره خودم به پشت می‌خوابم و از کمر عرفانمی‌گیرم میارمش بالا طوریکه دستام صاف بشه و عرفان افقی باشه اونهم مثل هواژیما دستاش رو باز می‌کنه و کلی می‌خنده. بعد تندی بالا و پایینش می‌کنم و عرفان دیگه از خنده غش می‌کنه. بعد عمودیش می‌کنم و پاهاش رو روی شکمم می‌گذارم رو به چپ و راست تابش می‌دم.

5- آخرین بازی هم که دیگه جدیدا انجام می‌دیم. برای چهار ماهه‌ها مناسبه. اینه که وقتی خوابیده از دستاش می‌کشمش و به حالت نشسته درش میارم و باز می‌خوابونمش.

6- بازی‌های دیگه مثل تعقیب اسباب‌بازی، چرخوندن آویز موزیکال بالای تختش، دالی بازی، و دمر خوابوندنش رو هم که حتما همه بلدیم.

 

رویا - مامان عرفان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)