کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

اسنک‌ بادنجان بیسکوییتی

1391/8/30 14:12
نویسنده : ماماني
1,671 بازدید
اشتراک گذاری

 

اسنک‌ بادنجان بیسکوییتی

ا

مناسب برای :1 نفر

زمان آماده سازی : حداکثر 30 دقیقه

اسنک‌بادنجان یک اسنک‌ هیجان انگیز با مزه‌ای فراموش نشدنی است که توصیه‌ می‌کنیم برای لذیذتر شدن، آن را با سس‌مارینارا میل‌کنید. برای یک‌عدد بادمجان 2 قاشق سس‌مارینارا کافیست. (برای تهیۀ ادویۀ‌ ایتالیایی می توانید ریحان‌خشک، ارگانوی‌خشک، آویشن‌خشک، مرزنجوش‌خشک، رزماری و مریم‌گلی‌خشک را با هم در مخلوط‌کن بریزید و پس از مخلوط‌شدن از آن استفاده‌کنید). برای اینکه بادنجان‌ها روغن کمتری به خود بکشند می توانید اول آنها را در کمی آرد زده و بعد در تخم مرغ بزنید. در صورتی که سس مارینارا در اختیار نداشتید می توانید از سس گوجه فرنگی معمولی یا تند استفاده کنید.  این اسنک برای آن دسته گیاهخوارانی که از تخم مرغ استفاده می‌کنند نیز مناسب است. زمان آماده‌سازی این‌اسنک 10 دقیقه و زمان‌پخت آن هم 10 دقیقه به طول‌می‌انجامد. کلاً این اسنک‌لذیذ در 20 دقیقه آماده‌می شود.

مواد لازم:

بادنجان متوسط

1 عدد

بلغور گندم

 ½پیمانه

پنیر‌پارمزان رنده‌شده

½ پیمانه

ادویۀ‌ایتالیایی

1 قاشق غذا‌خوری

مخلوطی از نمک و پودر‌سیر

¾‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قاشق غذا‌خوری

تخم‌مرغ یا جایگزین آن (پودر تخم مرغ)

½ پیمانه

روغن برای سرخ کردن به مقدار کافی
طرز تهیه:
  1. بادنجان را شسته، پوست می‌کنیم و روی تخته قرار‌داده و از درازا، آن‌را به دو قسمت تقسیم‌می‌کنیم. بعد هر نصفه‌بادنجان را دوباره از درازا به‌دو قسمت‌دیگر تقسیم‌می کنیم.
  2. بلغور گندم( اگر بلغور گندم در دسترس نداشتید از گندم پرک هم می‌‎توانید استفاده کنید، ولی گندم پرک سختتر به بادنجان می‌چسبد) را در مخلوط‌کن می‌ریزیم و کمی می‌زنیم تا تکه‌های آن کوچکتر شود و راحت تر به بادنجان بچسبد. در یک ظرف کم‌عمق گندم پرک، پنیر‌پارمزانِ رنده‎شده و ادویۀ‌ ایتالیایی را با نمک و پودر‌سیر ترکیب‌ می‌کنیم و به هم‌ می‌زنیم.
  3. در ظرفی دیگر تخم‌مرغ را زده و می توانیم از جایگزین آن (پودر تخم مرغ) استفاده‌کنیم و نوارهای‌ بادنجان را در آن مالیده و بعد در مخلوطِ‌ گندم می‌غلطانیم تا به همه جای‌بادنجان، مخلوط‌ سبوس بچسبد. (دقت‌کنید که همه‌ جای بادنجان تخم‌مرغی شود، چون اگر لایۀ اول که تخم‌مرغ باشد، درست به بادنجان‌ نچسبد، لایۀ‌ دوم که مخلوط گندم و موادِ‌ دیگر است، کمتر به بادنجان می‌چسبد.) تابه را روی اجاق‌گاز قرار‌داده و لایۀ نازکی روغن، کف آن می‌ریزیم، سپس بادنجان را در روغن‌ریخته و به مدت 3 دقیقه آن راسرخ می‌کنیم و بعد آن را بر‌می‌گردانیم تا طرف‌دیگر آن هم سرخ‌‎ شود. بادنجان باید درحدی سرخ‌ شود که به رنگ‌طلایی_ قهوه‌ای در‌آید. اسنک‌بادمجان را بلافاصله با سس‌مارینارا سرو‌ می‌کنیم.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)