کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 27 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 8 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

بهترين نوع ديگ براي پختن غذاي كوچولوهامون

1391/9/21 8:50
نویسنده : ماماني
1,553 بازدید
اشتراک گذاری

ظروف مسی، از بهترین نوع ظروف پخت غذا محسوب می شوند، البته در صورتی که قلع اندود شده باشند. اگر ظروف مسی به شکل مناسبی قلع اندود نشده باشند و یا از مواد حاوی سرب برای قلع اندود شدن، استفاده شده باشد، این عنصر می تواند پس از ورود به غذا، در دراز مدت سبب ایجاد مسمومیت شود. در صورتی که ظروف مسی، قلع اندود نشده باشد، ورود یون مس به غذا در طولانی مدت، سبب تاثیر نامطلوبی بر احشاء و اندام داخلی بدن شده و ذخیره شدن آن در کبد به مرور به از کار افتادن این عضو، کمک می کند.
به همین دلیل آن را با فلزی دیگر مثل قلع می پوشانند. بنابراین باید در هنگام شستشو احتیاط کرد که این لایه از بین نرود یا خش بر ندارد. از سوی دیگر مواد اسیدی یا غذاهای ترش، سبب از بین رفتن لایه رویی ظروف مسی می شود بنابراین هر چند وقت یکبار، باید این ظروف، قلع اندود شود.

 

- استفاده طولاني مدت از ظروف آلومينيومي براي پخت مناسب نيست، چرا كه اين ظروف با آزاد كردن يون آلومينيوم در غذا، سبب انتقال اين يون ها به بدن مي شوند و در دراز مدت مي تواند مشكلاتي براي بدن، از جمله كم خوني، ايجاد كند.

ظروفي كه در آشپزخانه عمدتا به آن »روحي« مي گويند كه بعضا با »رويي« اشتباه مي شود، عمدتا از جنس آلومينيوم هستند. اگر ظرفي واقعا از جنس روي باشد، خروج يون هاي روي از ظرف و ورود آن به غذا، باعث جبران كمبود روي در بدن مي شود و براي ما مفيد خواهد بود. ولي يون هاي آلومينيوم اين خاصيت را ندارد. بهتر است از ظروف آلومينيومي براي پخت غذاهايي استفاده شود كه نياز به مدت زمان پخت كمتري دارد. از سوي ديگر سبزيجات برگي و غذاهاي اسيدي يا نمكي اگر در ظرف آلومينيوم پخت شوند ميزان زيادي آلومينيوم را به خود جذب مي كنند در نتيجه آلومينيوم بيشتري وارد بدن مي شود كه مضر است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)