کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

تجر به هاي خلاصه شده در مورد بعد زايمان از زبان مادران ني ني سايتي(2)

1391/10/16 13:09
نویسنده : ماماني
2,311 بازدید
اشتراک گذاری

من خودم تا دوماهگی دخترم رو با یه پتوی دورپیچ قنداق می کردم البته فکر نکنید مثه قدیما ها فقط طوری می بستم که حرکات نا ارادی دست و پاهاش از خواب نپرونه و خودش هم اینطوری احساس رضایت می کرد و بغل کردنش هم خیلی راحت تر بود
اگه نی نی تون در فصل گرم به دنیا میاد می تونید به جای پتوی دور پیچ از ملافه پنبه ای یا نخی استفاده کنید ضرر نمی کنید!
اینطوری نی نی عمیق تر می خوابه
خلاصه در مورد خوابوندن بچه ها با هم فرق می کنن بچه ای پیدا می شه که بدون اینکه باهاش کار داشته باشی خودش می خوابه
یه بچه ای رو باید رو پا تکونش داد
یکی دیگه موقع شیر خوردن می خوابه (این بچه ها اوایل اگه بزاری زمین بیدار می شن هههههههههه ولی بعدا از 3 ماه بعد اگه بخوابه دیگه خوابیده)
گروهی هم باید سرپا تابش بدی که بچه های کولیکی اکثرا زمان دلدردشون باید سر پا تابشون داد
از این چند گزینه سخت ترینش سرپاییه
ولی نگران نباشید درد کولیکی که نموم شد اگه به روی پا خوابوندن عادت بدید همونطور می خوابه

توجه کنید که بعد سه ماهگی به یکی از این روش ها عادتش بدید به اون روش عادت می کنه فقط باید خیلی خیلی صبور باشید
شاید چند روز سختی تحمل کنید ولی بعدش راحتید
تا 10 روز اول خیلی سخته چون نی نی اصلا معنی شب و روز رو نمی دونه
ولی بعدش حتما معنی شب رو بهش بفهمونید (یعنی از ساعت8 یا9 شب بساط خوابیدنش رو آماده کنید از حموم کردن گرفته تا نهایت خوابوندن اویل خیلی کم موفق می شید دلسرد نباشید شما به کار خودتون ادامه بدید )
یه اتاقی رو انتخاب کنید که در نهایت اونجا می خواد بخوابه نه جلوی تی وی نور اتاق رو کم کنید ترجیحا فقط چراغ خواب روشن باشه
سر و صدا نباشه
اگه می دونید نی نی ساعت 11 می خوابه از ساعت 9 نباید خیلی هیجان زده اش کنید چون هورمون کورتیزولش رو می برید بالا و اون باعث می شه بی خواب بشه
زیاد تو چشاش نگاه نکنید
به هیچ عنوان بعد 11 شب باهاش بازی نکنید
حموم کردن خیلی تو خوابوندن کمکتون می کنه

تو روز لازم نیست همه این کارها رو بکنید ترجیحا عادتش بدید تو سر وصدا بتونه بخوابه تا اذیت نشید مثه صدای موسیقی یا رادیو

هرگز برای خوابوندن نی نی از داروهای خواب آور استفاده نکنید

هرگز هرگز
لبته بیاد داشته باشید نی نی شبها چند بار برای شیر بیدار می شه ولی یادتون باشه فقط شیر بخوره وآروغ بگیرید دیگه باهاش بازی نکنید

اویل هم مجبورید جاشو عوض کنیدولی بعد 2 ماه زیاد شب جیش نمی کنه که لازم باشه بزارید راحت بخوابه

من روز دوم بعد از ظهر احساس کردم رنگ دخترم کمی به زردی می زنه البته بعدا فهمیدم که تو بیمارستان آزمایش کردند و دیدند خفیفه چیزی به ما نگفتند من بعدا تو پرونده اش دیدم ....!!!!!!!!
به مامانم گفتم اونم تائید کرد با کلی ترس و لرز بهش دو قاشق چای خوری شیر خشت دادیم و یک قطره آب انار طبیعی و عصر بردیم دکتر و بهش هم گفتیم که این کارا رو هم کردیم اونم کمی خندید و گفت از دست این مامان بزرگها! ولی شیر خشت خوبه و آزمایش نوشت.
آزمایش یه زردی خفیف رو مشخص کرده بود خود دکتر هم قطره ((بیلی ناستر)) رو تجویز کرد که من روشو خوندم دیدم در واقع عصاره شیر خشته که باعث می شه شکم نی نی خوب کار کنه و هر چی نی نی بیشتر پی پی کنه زودتر خوب می شه
دکتر سپرد که اگه زردی اش بیشتر شد سریع مراجعه کنیم.
راه تشخیص زردی بیشتر از کنار پره های بینی و همچنین اگه انگشتت رو بکشی رو پیشونی اش باید به خاطر پس زدن لحظه ای خون سفید باشه اگه زرد بود یعنی زردی داره و همه اش هم باید دقت کنید زردی اش بیشتر نشه!

خلاصه با همه این کارها خدا رو شکر هر روز زردی اش کمتر شد تا اینکه روز هفتم کامل ازبین رفت ولی دکترش برای اینکه مطمئن بشه روز 10 دوباره آزمایش داد که خدا رو شکر از بین رفته بود....

کارهایی که برای بهتر شدنش کردم و باعث شد یاد بگیرم چطوری باهاش کنار بیام تا هم خودم زجر نکشم وهم دخترم
مهمترین کار در اولین قدم اینه که بعد از هروعده شیری که نی نی می خوره حداقل به مدت 20 دقیقه آروغ بگیرید البته در بعضی موارد می بینید که امکان پذیر نیست چون نی نی از صبح تا شب همش آویزونه وداره شیر می خوره یعنی تا آروغش رو می گیری بعد از 10 دقیقه شیر می خواد !!!

گرفتن آروغ خیلی مهمه یادتون نره ! اگه دیدید بعد از 5 دقیقه آروم به پشت زدن یا ماساژ آروم پشت باز آروغ نزد 3-4 دقیه بزارید زمین بمونه بعد دو باره بردارید تا حتما آروغ بزنه بعضی از دکترها می گن موقه آروغ گرفتن راه هم برید !!!!!
ولی دیگه چاره ای نیست بهتر از اینکه یهو شب ساعت 1 - 3 بیدار بشه و فقط جیغ بزنه

خودتون شدیدا از غذاهای نفاخ پرهیز کنید حتی اگه مجبور بشید لبنیات رو کامل حذف کنید!

کلا گریپ میکسچر خوب نیست چون جوش شیرین داره تا جایی که می تونید استفاده نکنید مخصوصا یک ماه اول یا تا 40 روزگی
داروهای ضد کولیکی هم هست که بعضی ها می گن جواب داده و بعضی می گن نه و خیلی از دکترها اعتقاد دارند به جای استفاده از این داروها بهتره نی نی رو بغل کنی و راه ببری تا آروم بشه!

من خودم کولیکیز استفاده می کردم که استفاده اش هم یه روش داشت و اونم اینکه وقتی باید مصرف بشه که حداقل یک ساعت بعد از خوردن شیر گذشته باشه و حتما 15 دقیقه قبل از وعده بعدی باشه یعنی تقریبا معده خالی باشه و بعد اینکه قطره رودادید بعد از 15 دقیقه شیر بعدی رو بدید در این صورت بهترین تاثیر رو داره!

راه بعدی بغل کردن به صورتی که نی نی حالت دمر باشه مواظب باشید که دستتون به شکم نی نی نباید فشار بیاره سرش رو یه بازوتون و پاها روی یه بازوی دیگه به صورت دمر همزمان که بغل کردید راه برید تا نی نی به چیزهای دیگه توجه بکنه و دل دردش یادش بره
من خودم جلو آینه می گرفتم هم خودم می دیدمش هم انگار خوشش میومد

خوندن لالایی خیلی موثر بود من لالایی خاصی بلد نبودم آهنگ های آرومی که بلد بودم رو لالایی می خوندم ههههه
تا جایی هم که ممکنه تویه جای ساکت وآروم و کم نور باشید
شلوغی و سر و صدا و نور زیاد باعث می شه بیشتر جیغ می کشه در واقع ترس هم بهش اضافه می شه
هرچقدر می تونید سعی کنید احساس امنیت بکنه دایم باهاش صحبت کنید و نوازشش کنید
!
!
در بعضی موارد هم وقتی هیچ کدوم از اینا جواب نمی داد من سریع سشوار یا جارو برقی رو روشن می کردم باورتون نمی شه به 5 دقیقه نمی کشید که می خوابید ههههههههههه
و اگه سشوار هم جواب نداد آخرین راه چاره اتون سوار کردن به ماشین و چرخیدن هستش که اون حتما جواب می ده

یادتون باشه موقع دل درد نی نی دور شکمش رو گرم نگه دارید و حتی می تونید برخلاف عقربه های ساعت دور نافش رو خیلی آروم و بدون فشار ماساژ بدید بعد از چند دقیقه کلی باد از شکمش خارج می شه ههههههههههه

از همه مهمتر اینه که خودتون رو نبازید و دستپاچه نشید تو این مورد شوهرتون می تونه کمک موثری باشه تاب دادن نی نی رو به شوهرتون بسپارید!

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)