کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

تجر به هاي خلاصه شده در مورد بعد زايمان از زبان مادران ني ني سايتي(6)

1391/10/16 13:10
نویسنده : ماماني
3,004 بازدید
اشتراک گذاری

من یک تجربه از شیردهی دارم که خواستم اینجا بنویسم.
17 روزه زایمان کردم و از روز اول دخترم سینه چپم رو بهتر می گرفت و موقع گرفتن سینه راستم کلی گریه می کرد و کامل توی دهنش نمی کردش و همه شیر می ریخت بیرون . اولش فکر می کردم اشکال از سر سینه ام هست چون سینه راستم نوکش کمتر از چپم هست. اما یه بار اتفاقی قبل از شیر دادن از سینه راستم یکم شیرش رو دوشیدم و بعد شیر دادم و دیدم که دخترم چقدر خوب سینم رو گرفت و صدای بلعیدن شیر رو می شنیدم.
فهمیدم که شیر سینه راستم فورانش بیشتره و این باعث می شد که دخترم موقع خوردن اذیت بشه و نتونه خوب سینم رو بگیره. اتفاقا امروز هم توی کتاب همه کودکان سالمند اگر همین مطلب رو خوندم و علت گریه بچه رو هنگام شیر خوردن یکی فوران شیر و یکی دیگه اینکه شیر دیر از سینه میاد نوشته بود. و راهکاری که برای فوران شیر نوشته اینه که قببل از شیر دهی سینه رو بدوشید و راهکار برای آزاد نشدن شیر داشتن آرامش هنگام شیردهی

افق جون
اگه دلپیچه سر یه وقت مشخص میاد سراغش احتمالا کولیک داره
ترنجبین شکمش رو خیلی روان می کنه
بعضی از دکترها می گن زیادخوب نیست چون جذب غذا رو کم می کنه
بهتره از قطره کولیک ایز
و
یا گرم کردن مملایم اطراف ناف با یه حوله حتی ماساژ خیلی سطحی وملایم اطراف ناف به صورت دایره ای بر خلاف جهت عقربه ساعت
و
یا راه بردن وماشین سواری
و
حتی از صدای سشوار استفاده کنی
تاب دادن در گهواره و یا ننو هم بچه رو آروم می کنه
کلا علم داره به سویی پیش می ره که می گن حواس نی نی رو از درد پرت کنید تا دارو مصرف کنید
خود راه بردن خیلی کمک می کنه
البته اینم قبول دارم که خیلی سخته ولی همه اینا با یه لبخند نی نی فراموش می شه

 

مریم جون به احتمال زیاد ریفلاکس داره
بالا اوردن به صورت پرتابی رو حتما باید به پزشکش اطلاع بدی
وسط شیر خوردنش آروغ بگیر
خود ریفلاکس اولین درمانش آروغ گرفتن و بعد از خوردن شیر به مدت 20 دقیقه سرپا نگهداشتن و تاب دادن و ماساژ اروم پشت اونم با کف دست هستش و بعد تازه خواستی بخوابونی باید نی نی با شیب 20 درجه بخوابه دقت کن فقط سرش بالا نباشه از شونه شیب بده که گردن و کمرش درد نگیره
ولی حتما به پزشک مراجعه کن
جون بالا اوردن پرتابی باعث کم شدن وزنش می شه

دخترم یه هفته بود مریض بود خیلی سخت بود ولی خدا رو شکر گذشت
حتی 5 دقیقه هم وقت نمی کردم بهتون سرر بزنم
امیدوارم هرگز نی نی مریض نشه خیلی سخته..............
تو این روز ها خیلی مواظب غنچه هاتون باشید
سعی کنید کمتر بیرون برید کمتر در جمع باشید
بالاخره تو جمع حتی 10 نفره حتما یکی هست که مریض شده باشه
لباس مناسب بپوشونید نه خیلی زیاد که عرق کنه که اینطوری حتما مریض می شه و نه کم که سرما بخوره
همیشه قطره استامینوفن و شیاف دیکلوفناک برای شرایط حاد و تب شدید بالای 39 درجه تو خونه داشته باشید
البته دما بالای 38 باید استامینوفن رو بدید ولی اگه رسید به 39 باید شیاف بشه پاشویه با آآب ولرم هم خوبه
خلاصه کلا مواظب باشید تا مثه من یه 10 روز دستتون بند نباشه و حرص نخورید
من به خاطر تب دخترم 3شب متوالی نخوابیدم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

باران قلنبه
16 دی 91 15:20
سلام عزیزم دخترم باران مظفری تو مسابقه اتلیه سها شرکت کرده خوشحال میشم اگه به وبمون بیایی و به لینک مستقیم اتلیه بروید وبه باران امتیاز 5 رو بدهید تا 20 دی مهلت داره خیلی وقتتون رو نمیگیره شاید با همین رای شما اول بشه منتظر کمکتون هستم مرسی ادرس مستقیم اتلیه http://soha.torgheh.ir/festival/festivalPage.php?festival=5
رجبی
21 دی 91 14:54
سلام دوست من وبلاگ قشنگتون رو ديدم جالب بود. من طراحي تقويم کودک انجام ميدم، اگر دنبال يه هديه خوب واسه کوچولو و خانوادتون براي عيد نوروز 1392 ميگرديد توصيه ميکنم يه سر به وبلاگ من بزنيد مطمئن باشيد پشيمون نميشيد. با تشکر، منتظر نظرات شما هستم. http://calenderbaby.persianblog.ir http://taghvimkoodak.persianblog.ir
مامان مهراد
24 دی 91 0:08
سلام عزیزم مطالبتون عالی هست. و قابل استفاده. ممنون
شبکه اجتماعی جیک
24 دی 91 16:33
با سلام دوست داريد، به راحتي لحظه هاتون رو تو يه شبکه اجتماعي ايراني با امکان ارسال عکس، فيلم و فايل و با عضويت دائمي و رايگان اشتراک گذاري کنيد پس معطل نکنيد! لطفا کليک رنجه نماييد www.jeek.ir
مامان زری
17 اسفند 92 11:09
خیلی ممنون وبلاگتون خیلی مفیده دمت گرم