کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

تجر به هاي خلاصه شده در مورد بعد زايمان از زبان مادران ني ني سايتي(5)

1391/10/16 13:10
نویسنده : ماماني
2,518 بازدید
اشتراک گذاری

اگه صورتش خوشکه لوسیون مادر کر خوبه مال من ماستلا هستش ولی از آ + د استفاده نکردم

من شیشه شیر رو هفته ای یه بار تو ماشین می شورم و بعد اینکه از ماشین در آوردم بنابر احتیاط یه بار آب کشی می کنم

و در طی هفته با مایع ظرفشویی و فرچه مخصوصش می شورم

چون آب داغ یا جوش باعث می شه سر شیشه سریع فاسد بشه وباید یه ماهه عوض کنی

امروز یه چیزی یاد گرفتم

حریره بادوم شکم رو سفت می کنه مخصوصا بادوم

در مقابل هویج و عدس شکم رو روون می کنن

سر خودم اومد

فکر کردم دخترم اسهال شده

در ضمن خوردن پوره هویج یا هویج پخته باعث می شه پیفوی نی نی نارنجی می شه نترسید از هویجههههههههههههه

 

1-خیس کردن پوشکش هم مهمه از هر 4 -5 ساعت بایدد پوشکش رو حسابی خیس بکنه
2- یه بار شیرت رو بدوش هر دو با هم باید 110 سی سی بشه(البته امکان داره که خوب نتونی بدوشی پس راه حل کارآمدی نیست)
3- غذاهای مقوی بخور شیرت قوت داشته باشه
4- تمام مدت شیر خواستنش عادیه (یعنی تمام نی نی ها تا 75 روزگی همش آویزون می میه مامانشون هستند) پس نگران نباش طبیعیه هرچقدر می خواد بهش شیر بده
5-عزیزم بی تابیش احتمال به خاطر کولیک هستش مخصوصا اگه تو ساعات مشخص باشه
6-گوش د رد برای زمانیه که خود گوشش رو بکشه یا موهای اطراف گوش ویا اگه دست بزنی به گوشش گریه بکنه ویا نتونه ددمک بزنه وجیغ بزنه
7-دراین مقطع از زندگی نوزادان علت 80 درصد گریه نی نی ها گرسنگی سیرنشدنه احتمالا بااینکه شیر می خوره به یه دلیلی سیر نمی شه
یا فقط اول شیرت که بیشتر حالت آآب داره رو می خوره اول بزار یه سینه ات رو خالی بکنه چون انتهای شیر چربه و باعث وزن گیری و سیری اش می شه حتی اگه سیر شد آخرسینه ات رو بدوش حدود 15 سی سی با قاشق بده بخوره
8خود بالاا آوردن یا به خاطر اینه که آروغش رو خوب نمی گیری
یا به خاطراینه که خیلی شیر می خوره بیش از ظرفیت و اضافه اش رو بالا میاره که اکثر همچین نی نی هایی تپلی هستند
ویا ریفلاکس داره که این آخری باعث کاهش وزن نی نی هم می شه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زهره
28 دی 91 16:43
سلام عالی بود خیلی آموزنده بود . راستی نی نی من خیلی بازیکوشه در طول روز موقع شیر خوردن فقط 5دقیقه شیر میخوره یعنی ابتدای شیر روکه آبه میخوره سینه رو ول میکنه و بازی میکنه چیکار کنم؟


زهره جون آلما اولين بچه ماست تجربه من به اندازه شماها نيست.