کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

اعداد جادویی برای زندگی طولانی

1391/3/27 10:25
نویسنده : ماماني
1,616 بازدید
اشتراک گذاری

اعداد جادویی برای زندگی طولانی

در همه رشته ها و شاخه های مختلف اعداد شگفت انگیز و جادویی وجود دارند.

عدد 7، عدد پی و الخ. اما برای داشتن عمری طولانی همراه با سلامتی نیز اعدادی جادویی کشف شده اند که ما آنها را به شما معرفی میکنیم.

10 دقیقه  در روز بالا و پائین رفتن از پله. یکی از بهترین فعالیتهای بدنی که موجب تقویت عضلات پا و تناسب اندام میشود پله نوردی است. امتحان کنید و به خودتان این شانس را بدهید که سال دیگر این موقع 10 کیلو لاغرتر باشید.

3 یعنی اسیدهای چرب امگا3 که تضمین کنندۀ سلامت قلب و مغز و همچنین پیشگیری کننده از انواع سرطانها هستند. اگر میخواهید خودتان را دراین زمینه ایمن کنید حداقل هفته ای دوبار ماهی مصرف کنید و روغن گردو را هم در برنامۀ غذایی خود جا بدهید.

1 دقیقه خنده اثری برابر با 45 دقیقه مدیتیشن و یا 10 دقیقه جاگینگ(دویدن نرم و آهسته) دارد. خندۀ از ته دل باعث میشود که هورمونهای شادی در بدن ترشح شوند. اندروفین آزاد شده باعث میشود که سطح هورمونهای استرس در بدن کاهش یابد، بدن در مبارزه با عفونتها مقاومتر شود و حساسیت نسبت به درد کاهش یابد.

100 میلی گرم ویتامین ث  در روز که تنها با خوردن یک کیوی میتوانید آنرا بدست بیاورید و بدنتان را در مقابل  رادیکالهای آزاد که عامل اصلی بیماریهای گردش خون هستند محافظت کنید. ویتامین ث همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و حتی باعث زیباتر شدن پوست شما میشود.

6 گرم نمک در روز کافیست. مصرف بالای نمک موجب بالا رفتن فشار خون و در نهایت سکتۀ قلبی و یا مغزی میشود. میزان مصرف نمک روزانۀ خود را تا 6 گرم نگهدارید و احتمال سکته را برای خود تا 25 درصد پائین بیاورید.

28 روز فاصلۀ طبیعی بین دو قاعدگی (پریود) در خانومهاست.  معمولا چند روز کمتر و یا بیشتر شدن این فاصله طبیعی است. اما اگر فاصلۀ بین پرودهایتان بیشتر از 31 روز و یا کمتر از 21 روز شد زمان آن رسیده است که با پزشک زنان خود مشورت کنید. در کنار استرسهای شدید میتوانند تغییرات هورمونی و یا کیستهای تخمدان از جمله علل نامنظمی غیرعادی پریود باشند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)