کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

غذاهای مفید برای حالات مختلف

1391/3/27 10:27
نویسنده : ماماني
1,155 بازدید
اشتراک گذاری

 

غذای-مناسب-حالت-روحی

غذاهای مفید برای حالات مختلف

اغلب ما بعد از یک روز سخت و دشوار، یک وعده غذایی یا میان وعده می خوریم تا احساس آرامش کنیم.مانند چیپس،بیسکویت،کیک و….

 

هنگامی که خوشحالیم،  کیک و شیرینی  می خوریم.موقعی که ناراحتیم و می خواهیم خبر بدی را که شنیده ایم به قولی راحت هضمش کنیم،بستنی را ترجیح می دهیم.

اما این چه اشکالی دارد؟

مشکلی اینجاست که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها از دهان شما از بین می رود،اندازه دور کمر شما ازبین نمی رود، به خصوص اگر آن ها سرشار ازچربی و قند باشند(مانند کیک های شکلاتی و خامه ای).

این گونه خوراکی ها باعث می شوند که میزان قند خون به سرعت بالا برود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین بیشتری ترشح می شود و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید، به همین دلیل وقتی غذایی شیرین می خورید، پس از مدت کوتاهی دوباره احساس گرسنگی می کنید. در واقع شما در یک سیکل معیوب قرار می گیرید.

تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی – روانی خود را با انتخاب صحیح غذاها بهبود دهید.

زمانیکه غمگین هستید:

ازغذاهایی که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین دی هستند ، استفاده نمایید زیرا تحقیقات نشان می دهند که این مواد می توانند افسردگی راکاهش دهند و باعث آرامش فرد شوند.

برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید از ماهی های چرب مانند قزل آلا و تخم بذر کتان استفاده نمایید.

از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین می باشد.

زمانیکه استرس دارید:

از غذاهایی که غنی از ویتامین های گروهB هستند استفاده کنید زیرا آنها تولید سرتونین در مغزتان را افزایش می دهند و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت می شوید.

برای دریافت ویتامین  B6 پسته و بادام و گردوانتخاب های خوبی هستند.

برای دریافت B12 از قزل آلا و میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب بخورید.

اگر در شرایط سختی هستید:

از غذاهایی که غنی ازویتامین C  هستند، استفاه کنید زیرا این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان فوق العاده است.مواد حاوی این ویتامین عبارتند ازگوجه فرنگی، کیوی، توت فرنگی،زغال اخته ،کلم بروکلی و فلفل سبز.

اگر عصبانی هستید:

از مواد حاوی پتاسیم استفاده نمایید زیرا پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند.مواد غنی از پتاسیم عبارتند از:موز،ذرت،آووکادو،سیب زمینی،لوبیا سفید

اگر دچار بی خوابی شده اید:

برای داشتن یک خواب خوب وعمیق ازغذاهای غنی ازمنیزیم مانند اسفناج، تخم کدو، عدس، نخود، جو دوسر استفاده نمایید.

این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرام بخش یعنی همان سرتونین دربدن شما افزایش یابد.

با دقت به پیشنهادات غذایی فوق نگاه کنید و ببینید همه این موادا علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می کنند، از افزایش وزن تان نیز جلوگیری می نمایند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)