کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 25 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

چطور به کودکان کمک کنیم احساس خوشبختی کنند؟

1391/2/21 12:48
نویسنده : ماماني
1,416 بازدید
اشتراک گذاری
 

 

 

شوق زندگی ولذت با هم بودن برای بچه ها دوست داشتنی  است. اما آیا می دانید چطور می توان به کودکان آموخت که خوشبخت باشند و از زندگی لذت ببرند؟

1.      عشقتان را به او نشان دهید

هرچه به فرزندتان بگویید که دوستش دارد و از داشتن او خوشبخت هستید باز هم کم است. فرزند شما در هر شرایطی باید مطمئن باشد که دوستش دارید. این موضوع به او اعتماد به نفس کافی برای بزرگ شدن می دهد.

2.      الگوی خوبی باشید

کودک با نگاه کردن به شما، زندگی کردن را می آموزد. اگر شما احساس عدم موفقیت داشته باشید، مدام غرغر کنید و زندگی بنالید، کودک شما هرگز احساس خوشبختی نخواهد کرد. اما اگر مقابل مشکلات بایستید، دنبال راه حل ها باشید وبه نگرانی ها لبخند بزنید، فرزند شما توانایی خوشبخت بودن را می یابد.

3.      از زمان حال لذت ببرید

فکر کنید به رستوران رفته اید وغذا دیر سر میز شما حاضر می شود. اگر به خاطر دیر کرد غذا سر پیشخدمت داد بزنید، فرزندتان از شما چه می آموزد؟ می توانید به جای عصبانیت از لحظات باهم بودن وفضایی که در آن هستید، استفاده کنید و از کنار هم بودن با خانواده لذت ببرید و بهره بردن از زمان را به فرزندتان یاد دهید.

4.      به فرزندتان یاد دهید با دلسردی کنار بیاید

یکی از کلیدهای خوشبختی این است که بفهمیم هر چه را که می خواهیم نمی توانیم به دست آوریم واین که این به معنی بد بختی نیست. یعنی اگر نتوانستم آن چه را می خواهیم بخریم نباید به زندگی بدبین شویم. هزار و یک راه وجود دارد که فکر کنیم می توانیم خوشبخت باشیم.

5.      به اواعتماد به نفس بدهید

وقتی احساس قدرت کنید در برابر مشکلات زندگی مقاوم تر عمل می کنید. برای این که اعتماد به نفس فرزندتان را بالا ببرید از او انتقادهای سازنده بکنید. تشویق بعد از هرموفقیت نباید فراموش شود.

6.      نیمه پر لیوان را نشان اودهید

در هر موقعیتی سعی کنید جنبه مثبت ماجرا رانشان فرزندتان دهید. اگر قرار است به دلیل بیماری در رختخواب بستری شوید به او یاد دهید این موقعیت خوبی  است تا مسایل جدیدی بیاموزد. نگاه مثبت انداختن به زندگی احساس خوشبختی را در انسان بیشتر می کند.

7.      معاشرت با دیگران را به او یاد دهید

انسان تنها، خوشبخت نیست. برای شاد بودن به فرزندتان بیاموزد که با سایر افراد معاشرت کند. دوستان او را به خانه دعوت کنید تا کارهای گروهی انجام دهند و از همان کودکی ، بودن با گروه و روابط اجتماعی را بیاموزد.

8.      برای او ارزش قایل شوید

در مدت زمان طولانی، محیط می تواند سبب شود ما تصویری منفی از خود پیدا کنیم. وقتی ما به خود یا به فرزندمان مدام تکرار کنیم " تو نمی فهمی " و ... این موضوع ملکه ذهن او می شود . به جای دادن صفات منفی به خود، از صفات مثبت و با معنی استفاده کنید و برای خود و فرزندتان ارزش قائل شوید.

9.      زندگی را در نظر فرزندتان شاد کنید

رفتن به پیک نیک، دیدن یک فیلم خوب، نوشیدن چای گرم کنار هم و... لحظات شیرینی است که می تواند نگاه فرزند شما را به زندگی عوض کند با یادآوری آنها راحت تر بر مشکلات فائق آید. به این تربیت فرزند شما می آموزد که خوشبختی وجود دارد و لحظات سخت گذرا است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)