کله قند ماکله قند ما، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
زندگی مامان و بابازندگی مامان و بابا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

کودک خلاق فردا...........

کفشدوزک های خوراکی خوشمزه

1391/5/3 11:24
نویسنده : ماماني
1,694 بازدید
اشتراک گذاری
کفشدوزک های خوراکی

 

اگر می خواهید کودک خود را برای مدتی سرگرم کرده و پس از آن با هم یک اسنک خوشمزه بخورید، این کاردستی کفشدوزک را امتحان کنید.

شمارش معکوس تعطیلات آغاز شده و همانطور که عقربه‌های ساعت به جلو حرکت می‌کنند، ذهن ما به سوی خانواده، تفریح و البته غذا! به حرکت می‌کند. این تعطیلات وقت مناسبی است که باربیکیو را روشن کرده و برای شام یک کباب خوشمزه بخوریم. اما شما به مقداری اسنک خوشمزه هم نیاز پیدا می‌کنید، ایده سریع و سالمی که ما در اینجا ارائه می‌دهیم، بسیار مناسب است. هنگامی که محتویات اسنک را آماده کردید، می‌توانید به کودکتان اجازه دهید چینش آن‌ها را انجام دهد، تا برای مدت کوتاهی سرگرم شده و یک کاردستی مربوط به آشپزی انجام دهد. اگر نمی‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که زیتون‌ها را نخورند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با آن‌ها یک معامله کنید؛ انگور قرمز و یا شاتوت آبدار در مقابل نخوردن زیتون‌ها! آنچه نیاز خواهید داشت:

  • ۵۰-۶۰ گرم پنیر خامه‌ای
  • ۲ قاشق غذاخوری خامه ترش
  • رنگ خوراکی سیاه (خمیر)
  • ۷۲ عدد پیاز کوهی به طول ۲. ۵ تا ۳ سانتی‌متر
  • ۸ /۱ قاشق چایخوری نمک سیر (مخلوط نمک و پودر سیر)
  • ۸ /۱ قاشق چایخوری جعفری خرد شده
  • ۳۶ کراکر (بیسکوییت بدون شکر) با طعم کره
  • ۱۸ عدد گوجه فرنگی‌های گیلاسی که به چهار قسمت تقسیم شده‌اند.
  • ۱۸ عدد زیتون سیاه بزرگ (بدون هسته)

زمان کل آماده شدن این اسنک تنها ۳۰ دقیقه است، این به این معناست که آماده کردن این اسنک، وقت زیادی از تعطیلات پر برنامه شما نمی‌برد. کودکان شما هم با درست کردن این کاردستی کفشدوزکی خوشمزه، بسیار ذوق زده خواهند شد. دستورالعمل:

  1. در یک کاسه کوچک، پنیر خامه‌ای و خامه ترش را با هم بزنید تا کاملاً نرم و صاف شوند. سپس یک قاشق غذاخوری از خامه را در ظرف دیگری بریزید و با رنگ خوراکی سیاه کنید و آن را کنار بگذارید.
  2. پیاز‌های کوهی، نمک سیر و جعفری خرد شده را به مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید، سپس آن را روی کراکر‌ها پخش کنید. ¼ از گوجه فرنگی گیلاسی را روی کراکر‌ها طوری قرار دهید که گویی بال‌های قرمز کفشدوزک هستند.
  3. برای سر کفشدوزک، زیتون سیاه را به صورت عرضی برش بزنید. هر کدام را به عنوان سر یک کفشدوزک در بالای بال‌ها قرار دهید، دو پیاز کوهی را به عنوان شاخک‌ها درون زیتون قرار دهید. سپس با خامه سیاه شده بر روی هر بال کفشدوزک سه جفت خال بگذارید.

ارزش غذایی: هر سه کفشدوزک حاوی ۸۶ کالری، ۶ گرم چربی، ۷ میلی گرم کلسترول، ۱۸۷ میلی گرم سدیم، ۸ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، و ۱ گرم پروتئین است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)